Vanliga frågor

• Assistan. Assistansdelen innebär att vi hjälper dig om du blir utsatt.
• Försäkring, ersättningar om du drabbas. Du får ekonomisk kompensation och stöd om du
utsätts, bl.a. 200 000 kr om skulder uppstår, jurist och rättsskydd, 50 000 kr om någon
använder ditt kort bedrägligt. Du hittar hela listan på ditt skydd här: Mysafety
• Med familj-paketet ingår ovanstående även för din familj.
• Bevakning. För dig som försäkringtagare sköter vi bevakning dygnet runt av ditt
personnummer samt de epostadresser och kortuppgifter du anger att du vill ha bevakade.

• Ditt personnummer skyddas i samband med att du startar din försäkring. De epostadresser
och kortuppgifter du vill skydda registrerar du hos Mysafety efter att din försäkring startats,
du loggar in med Bank-ID. Därefter bevakas dessa uppgifter av Mysafety dygnet runt. Om
varningar hittas hanteras de omgående.

• Du måste vara folkbokförd och har din huvudsakliga bostad i Sverige. Gäller också
familjemedlemmar.
• I Familj-paketet kan alla hushållsmedlemmar folkbokförda på samma adress medförsäkras,
samt barn under 18 år boendes på annan adress.

• Ja, Bank-ID behövs för att registrera dina uppgifter, inloggningen hittar du här: Mysafety

• Nej, du registrerar endast dina egna uppgifter på mysafetys hemsida.

• Försäkringen löper tillsvidare till den avslutas.

• Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp och få hela summan tillbaka 14 dagar
efter ditt köp. Därefter kan försäkringen avslutas månadsvis.

• Larm kan ske via SMS eller epost. Du registrerar dessa uppgifter hos Mysafety efter att din
försäkring startats, du inloggar in med Bank-ID.

• Du ringer till Mysafety som hjälper dig på deras spärrnummer 020-42 42 42.

• Priset per månad hittar du på vår hemsida.

• Du registrera ett valfritt betalmedel från vilket summan dras varje månad. Det kan välja Kort
eller direktöverföring från din Bank.

• Efter första betalningen som sker direkt görs följande betalningar i slutet på varje månad.

• Du kan själv avsluta din försäkring genom att logga in på ditt Payson-konto där funktion finns
för att avsluta försäkringen. Innevarande period löper då ut varefter försäkringen avslutas.
• Du kan också ringa till oss så hjälper vi dig avsluta försäkringen.

• Ja. På ditt konto hos Payson kan du byta betalmedel för din försäkring.

• Inloggad på ditt Payson-konto hittar du fullständig transaktionshistorik.

• Payson är vår samarbetspartner. De möjliggör och hanterar betalning och månatlig dragning
av din försäkring. Payson är en av Sveriges ledande leverantörer sedan 2004 och ingår i Svea
Bank.

• Ring oss under kontrostid så hjälper vi dig 0523 – 380 20